+375 29 648-49-88

У артыкуле сабраны 10 парад тым, хто вырашыў не звяртацца да капірайтара і не замоўваць рэкламны тэкст для свайго сайта на баку.

Існуюць розныя меркаванні наконт эфектыўнасці тэкстаў, напісаных працаўнікамі кампаніі, якія бачаць яе прадукты, як кажуць, знутры. У працівагу прыводзяцца аргументы аб неабходнасці свежага погляду і няздольнасці работніка або кіраўніка непрадузята зірнуць на тавар. Аднак калі вы ўпэўнены, што ніхто іншы, акрамя вас, не зможа яго прадставіць належным чынам, у вас ёсць сілы і патэнцыял, то вам будзе нескладана авалодаць гэтым рамяством.

1. Адразу да справы

Словы пра тое, што больш за 70% інтэрнэт-карыстальнікаў тэксты не чытаюць, а праглядаюць, ужо сталі крылатымі, аднак колькасць сайтаў, тэкст галоўнай старонкі якіх пачынаецца словамі «Ні для каго не сакрэт, што ...» ці «Са старадаўніх часоў ...», толькі расце.

Заходзячы ў Сетку ў пошуках турагенцтва, звычайны карыстальнік зусім не жадае ў соты раз чытаць пра тое, што «нарэшце прыйшла пара адпачынкаў і так хочацца вырвацца з душнага горада». Ён прабяжыць вачыма па сайце ў пошуках цэн на хуткія пуцёўкі, і, калі не знойзде іх, нішто не прымусіць яго затрымацца на сайце яшчэ на хвіліну.

А ўсё таму, што сайтаў у інтэрнэце мільёны, а патрэбны толькі адзін. Той, уваходзячы на які адразу разумееш, што трапіў па адрасе, цябе тут чакалі, прыгатавалі ўсё ў зручным для цябе выглядзе і не прымушаюць вывучаць гісторыю кампаніі са дня яе заснавання, перш чым перайсці да сутнасці справы.

2. Менш «вады»

Той, каму вы даручыце напісанне тэкстаў для вашага сайта, павінен разумець розніцу паміж папяровым рэкламным тэкстам (такі вы можаце адправіць замоўцам або партнёрам па факсе або дапоўніць ім камерцыйную прапанову) і тэкстам, які будуць чытаць з экрана.

Калі адаптаваць для сайта ўжо існуючы тэкст інфармацыйнага ліста, то яго аб'ём прыйдзецца паменшыць ў 3-4 разы. Таму, пачынаючы пісаць тэкст або даручаючы гэта свайму падначаленаму, пераканайцеся, што вы ці ён разумееце, якія словы здольныя адразу «зачапіць», а якія будуць залішнімі. Для гэтага пастаўце сябе на месца замоўцы, які, перш чым зайсці на ваш сайт, прагледзеў з дзясятак сайтаў вашых канкурэнтаў.

3. Загаловак задае тон

Загалоўку варта надаць найбольшую ўвагу. У ім павінна быць выразна і ясна пазначана, што вы прапануеце пакупніку і якая яму карысць ад набыця менавіта ў вас. Напрыклад, дрэнным загалоўкам будзе наступны: «Вокны ПВХ ад кампаніі *** — лідара рынку», — у тэксце няма звароту да пакупніка, паведамленне не адрасавана нікому. Значна лепшым варыянтам загалоўка будзе наступны: «Якасныя нямецкія вокны ПВХ для вашай хаты».

4. Структуруйце тэкст

З усяго аб'ёму тэксту найбольш прыкметнымі з'яўляюцца загалоўкі і графічныя элементы: спісы, малюнкі.

Падзяліце тэкст на кароткія абзацы і за кожным замацуйце падзагаловак. Па магчымасці падавайце інфармацыю наглядна — найбольш важныя моманты вылучайце колерам; нумары ў спісах замяніце маркёрамі; ужывайце каляровыя падкладкі плашкі пад тэкст. Можна выкарыстоўваць вялікія малюнкі, фотаздымкі прадукцыі, аднак будзьце асцярожныя — дрэнна звярстаны тэкст будзе губляцца на маляўнічым фоне.

5. Пазбягайце недакладных фармулёвак

У апісанні тавара ці паслугі старайцеся ўжываць як мага менш рэкламных штампаў, накшталт «перасягнуць усе чаканні» або «гнуткая сістэма скідак». Сёння, калі ўсе вакол прадаецца і купляецца, у чалавека выпрацаваўся імунітэт да падобных маўленчых канструкцый, якія, па сутнасці, не нясуць у сабе ніякай карыснай інфармацыі.

Замест таго, каб запэўніваць пакупніка, што тавар будзе дастаўлены «у максімальна кароткія срокі», паведаміце яму, што замоўлены тавар ён атрымае на наступны дзень.

6. Больш патрэбнай інфармацыі

У першым пункце ўжо згадвалася, што інтэрнэт-карыстальнік у большасці выпадкаў — лянівы чытач. Аднак гэта зусім не значыць, што ён будзе толькі разглядаць малюнкі ў «Галерэі» вашага сайта. Усю інфармацыю пра патрэбны яму тавар ён прачытае вельмі ўважліва. Ад таго, наколькі поўна апісаны ўсе асаблівасці тавару, характарыстыкі і ўласцівасці, залежыць, ці перайдзе пакупнік патэнцыйны ў катэгорыю цяперашняга ці нават пастаяннага пакупніка.

7. Тлумачце прасцей

Калі вы валодаеце талентам мудрагеліста і метафарычна карыстацца словам, то лепш даручыце пісаць тэксты для кліентаў каму-небудзь іншаму. Чым прасцей і даступней будзе выказана ваша думка, тым больш правільна зразумее вас пакупнік. Кажыце проста і пераканаўча, не бойцеся ўжываць гутарковыя словы і выразы (але ведайце меру), і пакупнік не вырашыць, што вы водзіце яго за нос.

8. Падкрэсліце вартасці

Пытанне, на якое пакупнік шукае адказ: «Чаму я павінен купіць гэта менавіта тут?». Карысць для пакупніка павінна быць відавочная. Пералічыўшы вартасці тавару, не забудзьце пазначыць перавагі супрацоўніцтва з вамі. Але не дапускайце неабгрунтаваных перабольшанняў — толькі наладзіўшы кантакт з кліентам, увайшоўшы да яго ў давер, вы зможаце ўтрымаць яго на сваім сайце і заахвоціць набыць тавар.

9. Будзьце на крок наперадзе

Падумайце, якія пытанні могуць узнікнуць у пакупніка, які вырашыўся на куплю. Ці зразумелая працэдура заказу, ці ёсць магчымасць безнаяўнага разліку ці афармлення тавару ў крэдыт, ці патрабуецца перадаплата, ці ўсе кантактныя дадзеныя паказаны на сайце,  ці прадугледжана магчымасць вяртання — пакупнік павінен выразна сабе ўяўляць, што чакае яго пасля набыцця.

10. Заключны акцэнт

Якім бы лаканічным не было ваша аповед, заканчваць яго неабходна прымушэннем да дзеяння, заклікам набыць тавар, патэлефанаваць, зарэгістравацца, ці падзяліцца спасылкай з сябрамі. Калі пасля прачытання карыстальнік не закрые браўзэр, стомлена паціраючы вочы, і не перайдзе на сайт вашых канкурэнтаў, то ваш тэкст выканаў сваю місію.

03.06.2013